Selalu Rasa Malas Nak Beribadah? Apa puncanya?

Selalu Rasa Malas Nak Beribadah Apa puncanya

Selalu Rasa Malas Nak Beribadah? Cuba Semak 2 Punca Ini Yang Mungkin Menjadi Penyebabnya… Adakah anda sedar apa yang menyebabkan diri malas beribadah? Sebenarnya kita mampu baca quran sehari 1 juzuk, tapi kenapa rasa malas, kita juga mampu untuk tahajud tapi malas melakukannya sekalipun terbangun di sepertiga malam terakhir. Kenapa terjadinya begitu? Mari kita ambil … Read more

Hukum berkahwin dengan anak tidak sah taraf.

Hukum berkahwin dengan anak tidak sah taraf.

Apakah hukum berkahwin dengan anak tak sah taraf serta siapakah wali yang layak baginya dan wajar atau tidak untuk tidak memberitahu kepada keluarga kerana bimbang berlaku permasalahan lain jika maklumkan. Jawapan ringkas Hukum sesuatu perkahwinan adalah sah sekiranya menepati syarat-syarat serta rukun yang ditetapkan oleh syarak. Namun bagi anak tidak sah taraf, walinya adalah wali … Read more

Sungguh Mengerikan balasan bagi orang yang menzalimi orang lain

Sungguh Mengerikan balasan bagi orang yang menzalimi orang lain

Menganiaya orang lain adalah perbuatan yang tidka dibenarkan oleh syariat islam. Menganiaya itu perbuatan bengis yang merugikan diri sendiri dan orang lain. Seperti menyiksa, menyakiti, dan berbagai bentuk ketidaksewenangan layaknya menindas dan mengambil hak orang lain. Lebih ringkasnya adalah orang yang menganiaya orang lain adalah orang tidak menempatkan sesutau pada tempatnya. Padahal pasal sejatinya Allah … Read more

Suami Yang Rela Jaga Isteri DALAM PANTANG Adalah Suami Yang Sangat Bertanggungjawab

Suami Yang Rela Jaga Isteri DALAM PANTANG Adalah Suami Yang Sangat Bertanggungjawab

Tidak ramai suami tahu cara menjaga isteri dalam pantang. Kalau ada sangatlah beruntung seorang isteri itu. Walaupun mungkin kamu tidak mampu untuk menjaga si isteri seperti seorang ibu atau bidan, tapi cukuplah adanya ‘usaha’ dan masa diluangkan kala isteri terlantar ‘kelelahan’ selepas perjuangan panjang mengandung dan melahirkan benihmu. Seorang teman mengadu, selama tiga kali berpantang, … Read more

Nescaya Tujuh Puluh Ribu Malaikat Akan Mendoakan Ketika Meninggal Dunia

Nescaya Tujuh Puluh Ribu Malaikat Akan Mendoakan Anda Ketika Meninggal Dunia

Siapa yang tidak gembira jika ketika meninggal di doakan lebih kurang 70 ribu malaikat. Pasti orang yang seperti ini sangat beruntung sekali. Sebagai umat Muslim yang taat kita pasti bertanya-tanya amalan seperti apa hingga Malaikat Allah SWT melakukan demikian kepada kita manusia. Pada kali ini kita akan mengetahui amalan tersebut ialah hanya dengan membaca surah … Read more

‘Pergi’ disaat tidur. Amalkan pesanan Rasulullah ini

Oleh sebab itu, di dalam Islam kita dituntut untuk mengamalkan doa sebelum tidur. Ini kerana sekiranya kita tidak lagi bangun, InsyaAllah kematian kita itu dalam keadaan beriman atau husnul khotimah. Rasulullah S.A.W. sendiri pernah bersabda kepada isterinya, Siti Aisyah: “Ya, Siti Aisyah! Jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara.” “Apakah perkara itu, Ya Rasulullah?,” tanya … Read more

Dugaan yang menimpa menjadikan Nabi Yusuf penyabar & pemaaf

Dugaan yang menimpa menjadikan Nabi Yusuf penyabar & pemaaf

Kisah Nabi Yusuf AS yang diceritakan dalam Al quran surat Yusuf tentang kisah Nabi Yusuf yang merupakan anak Nabi Yakub. Diceritakan bahwa Nabi Yusuf memiliki paras yang tampan membuat saudara-saudaranya menjadi iri. Apalagi Nabi Yusuf merupakan anak kesayangan Nabi Yakub, hal ini membuat Nabi Yusuf mendapat banyak dugaan berat yang harus dilaluinya.Dari cerita nabi Yusuf, … Read more

Daging korban tidak boleh disimpan selama 3hari

Daging korban tidak boleh disimpan selama 3hari

Kepada mereka yang melakukan ibadah korban tempoh hari, pastinya agihan daging korban telah dibuat kepada golongan fakir miskin dan penduduk setempat, selain untuk diri sendiri. Sudah tentu ada yang telah pun merasai keenakan daging korban tersebut yang dijadikan hidangan buat seisi keluarga selama beberapa hari ini. Walaupun sudah dimasak dan dimakan berkali-kali, namun masih ada … Read more

Beli lembu RM8000 dikorbankan untuk 3 isteri

Beli lembu RM8000 dikorbankan untuk 3 isteri

Seorang lelaki membeli seekor lembu sado baka Charolais buat ibadah korban untuk tiga isterinya sempena Adiladha minggu depan. Lembu seberat 800 kilogram dan berharga RM8,000 itu yang dibeli akan dikorbankan untuk tiga isterinya iaitu Roslina Mohd Jam Marti, 31, Wan Nur Khairul Nazrah, 29, dan Nur Atikah Mohd Nazri, 25. Ahli perniagaan, Hafizatul Najmi Pizat, … Read more

HARAM ke ,menyusukan anak berumur lebih dari 2 tahun?

HARAM ke ,menyusukan anak berumur lebih dari 2 tahun

Apakah hukum, menyusukan anak sehingga berusia 6 tahun sedangkan susu itu masih ada dalam badan wanita tersebut seperti seawal dulu dia menyusukan anaknya. Setengah pendapat mengatakan ia adalah darah dan bukan susu lagi. Ada juga yang mengatakan ia menjadi darah dan bukan susu lagi jika si ibu sedang mengandungkan anak lagi. Firman Allah SWT : … Read more

Hidup Selalu Dibelenggu Masalah? Check Hati, Sudahkah Anda Bersyukur?

Hidup Selalu Dibelengu Masalah? Check Hati, Sudahkah Anda Bersyukur?

Firman Allah SWT mahfumnya: “Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?”  (Surah ar-Rahman, ayat 13) .Ayat ini jelas menuntut semua hamba-Nya untuk mensyukuri segala nikmat yang dikurniakan oleh Allah SWT. Dan janganlah apabila nikmat itu ditarik balik baru kita mencari di mana kesyukuran dalam diri. Pepatah Melayu mengatakan ‘sudah terhantuk baru terngadah’. Tokoh … Read more

Bersyukur Dikurniakan Bayi Sulung ‘Tampan’

Bersyukur Dikurniakan Bayi Sulung ‘Tampan’

KehamiIan adalah fasa dinanti-nantikan bagi setiap pasangan yang sudah mendirikan rumah tangga. Justeru, si ibu pasti melakukan penjagaan dengan lebih teliti untuk memastikan semua dalam keadaan sihat dan selamat. Jika sebelum ini Digitakmukmin.com berkongsi antara surah yang perlu diamalkan oleh ibu yang mengandung. Tapi kali ini, kami ingin berkongsi keberhasilan surah tersebut terhadap ibu mengandung. … Read more

Kelebihan Selawat Tafrijiyyah

Kelebihan Selawat Tafrijiyyah

Kelebihan Selawat Tafrijiyyah | Selawat Tafrijiyyah yang juga disebut Selawat Nariyah yang bermaksud terbuka sehingga menjadi lapang. Terdapat banyak kelebihan jika anda mengamalkan selawat ini. Digitalmukmin.com akan kongsikan kepada anda kelebihan selawat dan juga maksud selawat ini sebagai rujukan anda. Selawat Tafrijiyyah Selawat ini jika diamalkan secara konsisten, dengan izin Allah SWT dapat menghilangkan kesempitan. … Read more

Surah Yang Perlu Diamalkan Ketika Mengandung.

Surah Yang Perlu Diamalkan Ketika Mengandung

Surah Yang Perlu Diamalkan Ketika Mengandung | Ibu mengandung seharusnya sentiasa mengamalkan perkara – perkara yang membawa kebaikan kepada bayi yang ada dalam kandungan. Antara beberapa amalan yang boleh dilakukan adalah dengan mengamalkan surah – surah yang baik untuk bayi. Digitalmukmin.com akan kongsikan kepada anda beberapa surah yang perlu diamalkan oleh ibu mengandung. Namun, ini … Read more

Doa Untuk Melembutkan Hati Sekiranya Terlalu Degil

Doa Untuk Melembutkan Hati Sekiranya Terlalu Degil

Doa Untuk Melembutkan Hati Sekiranya Terlalu Degil | Sudah pening kepala mempunyai anak yang degil dan tidak ingin mendengar kata? Pernahkah anda mendengar tips yang mana dengan membaca doa ini, insyaAllah akan melembutkan hati anak anda. Digitalmukmin.com akan kongsikan kepada anda doa bagi melembutkan hati jika terlalu degil. Semoga dengan perkongsian doa ini dapat membantu … Read more

Satu doa, Banyak kelebihannya

satu doa banyak kelebihannya

Doa Pendinding, Murah Rezeki, Tingkatkan Martabat, Mudah Roh Keluar dan Sebagainya | Digitalmukmin.com akan kongsikan kepada anda doa pendinding, murah rezeki, tingkatkan martabat, mudah roh keluar sebagai panduan kepada anda. Doa Pendinding, Murah Rezeki, Tingkatkan Martabat, Mudah Roh Keluar dan Sebagainya Seeloknya anda mengamalkan doa ini selepas solat subuh serta maghrib sebanyak 7 kali. Bismillah … Read more

Doa Untuk Ibu dan Ayah

Doa Untuk Ibu dan Ayah

Doa Untuk Ibu dan Ayah | Walaupun admin tahu yang anda anak yang sentiasa doakan ayah dan ibu anda, namun Digitalmukmin.com ingin kongsikan kepada anda doa yang anda boleh amalkan sehari – hari anda. Semoga Allah memakbulkan doa anda, dan semoga Allah mengangkat darjat ayah dan ibu kita serta Allah merahmati ayah dan ibu kita … Read more

Hilangkan Calar Pada Kereta Dengan Kos RM13 Sahaja!

Hilangkan Calar Pada Kereta Dengan Kos RM13 Sahaja!

Hilangkan Calar Pada Kereta Dengan Kos RM13 Sahaja! | Bila kereta terlanggar sesuatu atau dilanggar sehingga meninggalkan kesan calar memang buat kita tak senang duduk dan sakit mata bila tengok kesan calar tu kan. Tambahan pula bila calar tu jelas kelihatan, nak hantar kedai sememangnya menggunakan kos yang tinggi sehingga beratus ratus bergantung dengan jenis … Read more

Kelebihan Surah al Waqiah

Kelebihan Surah al Waqiah

Surah al Waqiah mempunyai 96 ayat dan merupakan surah ke 56 di dalam Al Quran. Surah ini dinamakan al Waqiah kerana diambil daripada ayat pertama surah ini yang bererti kiamat. Digitalmukmin.com akan kongsikan kepada anda kelebihan yang bakal anda peroleh jika anda mengamalkan surah ini. Jika anda membaca surah Al Waqiah dengan konsisten setiap hari, … Read more

Besar Sungguh Kebaikan Bismillah 5

Besar Sungguh Kebaikan Bismillah 5

Pernah dengar mengenai bismillah 5? Bismillah 5 merupakan ayat penyembuh segala penyakit dan pendinding yang mana sangat bermanfaat serta boleh dijadikan sebagai amalan seharian. Digitalmukmin.com akan kongsikan kepada anda mengenai kelebihan serta bagaimana ingin mengamalkan bismillah 5. Kelebihan Dan Kebaikan Bismillah 5 Kelebihan dan kebaikan ‘Bismillah 5’ adalah seperti berikut: Menghalang jin dan syaitan Terpelihara … Read more

Doa Untuk Membuka Hati Orang Untuk Cepat Bayar Hutang

Doa Untuk Membuka Hati Orang Untuk Cepat Bayar Hutang

Pening asyik fikirkan cara bagaimana hendak meminta duit yang telah dihutang? Sudah mencuba pelbagai cara namun semuanya tidak berhasil. Jangan risau! Mungkin ini cara terakhir yang anda boleh lakukan. Digitalmukmin.com akan kongsikan kepada anda doa untuk membuka hati orang supaya cepat membayar hutang anda!Semoga berjaya, insyaAllah. Al-Quran sendiri mengisyaratkan berat perihal hutang dengan ayat paling … Read more

Isteri Pembuka Pintu Rezeki

Digitalmukmin.com ingin kongsikan kepada anda satu cerita yang dipetik daripada laman sosial Facebook yang mana boleh dijadikan sebagai pengajaran buat kita semua. Rezeki Asyik Sempit Seorang suami mengadu rezekinya asyik sempit. Semua serba tak cukup. Terasa dunia ni sempit. Dah usaha macam2. Semua cara dah buat. Hati pun resah dan rasa nak marah jer.. kenapa … Read more

Doa Dipermudahkan Segala Urusan

Doa Dipermudahkan Segala Urusan

Doa itu sememangnya adalah senjata orang mukmin. Dalam keadaan apa sekalipun sama ada ketika susah atau senang, sihat atau sakit dan sedih atau gembira, kita wajib berdoa dan meminta kepada Allah agar kehidupan kita dipermudahkan dalam apa saja urusan dan hajat serta untuk dunia dan akhirat. Sebagai manusia kita tidak pernah tahu apakah akan berlaku … Read more

Surah Yang Paling Dicintai Allah- Surah Al Falaq.

Surah Yang Paling Dicintai Allah- Surah Al Falaq.

Mungkin sesetengah orang menganggap surah al-Falaq adalah surah pendek yang sesuai dibaca semasa solat sendirian. Selain itu, surah ini juga sering dibaca sebagai amalan sebelum tidur, atau di dalam zikir Ma’thurat pagi dan petang. Digitalmukmin.com akan kongsikan lebih lanjut mengenai surah al-Falaq. Kisah Penurunan Surah Al-Falaq Seorang Arab Yahudi bernama Labid ibn Asim yang merupakan … Read more

Amalan Sunat Pada Hari Jumaat.

Amalan Sunat Pada Hari Jumaat.

Pastinya kita semua tahu yang hari jumaat adalah hari yang penuh dengan keberkatan. Bagi orang yang beragama Islam, pada hari jumaat mereka akan berkumpul dan mengerjakan solat Jumaat di masjid beramai-ramai pada waktu tengah hari bagi menggantikan  solat Zohor. Oleh itu, Digitalmukmin.com akan kongsikan kepada anda semua amalan sunat yang boleh dilakukan pada hari jumaat. … Read more

×