Produk Yang Selamat Untuk Merawat Bibir Kering & Kusam.

Pertama, lapisan paling atas pada bibirmu jauh lebih tipis dan lebih halus dibanding bagian kulit wajah. Jika kulit wajah yang mempunyai 15-16 lapis kulit, bibir kamu hanya memiliki 3-4 lapis kulit. Selain itu, bibir kita tidak memiliki banyak sel melanin, sehingga pembuluh darah di bawahnya lebih terlihat dan membuatnya menjadi tampak merah.

Lip balm merupakan produk yang harus kamu miliki untuk memastikan kecantikan bibir terus terjamin. Bukan hanya sekadar pelembap, malah produk lip balm juga mengandungi bahan vitamin untuk memastikan bibir dijaga. Berikut antara jenama lip balm yang sangat bagus untuk bibir anda!

1. SebaMed Lip Defense Triple Protection

Anda mempunyai bibir yang kering dan merekah?

Sebamed Lip Defense Triple Protection SPF 30 sangat berkesan untuk merawat bibir yang merekah, melindungi bibir dari sinar pancaran UV dan melembapkan bibir. Ia dibuat dengan formulasi khas yang merangkumi vitamin E dan miyak Jojoba untuk memulihkan dan melegakan bibir.Caranya mudah sahaja, sapukan di permukaan bibir setiap hari untuk perlindungan maksimum.

Produk Yang Selamat Untuk Merawat Bibir Kering & Kusam.

2. Mentholatum Lip Pure Lip Balm

Mentholatum Lip Pure Lip Balm diformulasikan daripada m
adu lebah Manuka, sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai kulit sensitif.

Produk Yang Selamat Untuk Merawat Bibir Kering & Kusam.

Produk ini juga mengandungi bahan-bahan semulajadi seperti minyak Shea Butter, minyak Almond, minyak Jojoba dan ekstrak Aloe Vera untuk melindungi dan melembapkan bibir.Ia juga mengandungi vitamin antioksida seperti Vitamin E dan Grape Seed Oil untuk membantu mengekalkan bibir yang sihat dan nampak muda. Apa yang menariknya, ia tidak mengandungi bahan pewarna dan pengawet tiruan.

3.Nivea Lip Care & Vaselin

Bibir kita juga tidak memiliki kelenjar keringat atau folikel rambut. Artinya, bibir tidak mendapatkan kelembaban atau minyak dan mudah kering dengan cepat. Menggunakan lip balm yang melembabkan seperti NIVEA Lip Essential Care sehari-hari dapat membantu mengisi kembali kelembaban dan menjaga bibir tetap terlihat indah dan tidak hitam.

Produk Yang Selamat Untuk Merawat Bibir Kering & Kusam.

Vaseline membentuk lapisan pelindung yang menutup kawasan kulit anda di mana anda menggunakannya. Penghalang pelindung ini memudahkan penyembuhan dan mencegah bakteria menyerang luka yang berfungsi untuk menyembuhkan. Faktor persekitaran seperti angin sejuk atau panas matahari dapat mengeringkan bibir dengan cepat. Apabila Vaseline digunakan pada bibir anda, ia melindungi kulit sensitif di sekitar mulut anda. Ia juga bebas dari rasa dan minyak wangi, jadi kebanyakan orang tidak perlu risau jika mendapat reaksi alergi daripada menggunakannya.

Produk Yang Selamat Untuk Merawat Bibir Kering & Kusam.v


Jom Bantu Share Artikel Ini
×