Rugilah Seorang Ibu Jika Tidak Mendoakan Anak Di Setiap Malam Sebelum Tidur.

Doa ibu ada doa yang paling mustajab .Doa ibu itu tiada hijabnya. Doa seorang ibulah paling mujarab, kerana ibu telah mengandungkan dan melahirkan anak. Pengorbanan yang tiada gantinya. Rugi kalau ibu-ibu tidak menadah tangan memohon doa dari-Nya buat anak-anak. Doakan anak-anak setiap hari tanpa jemu agar mereka berjaya dunia dan akhirat, agar mereka bahagia selamanya.

Seorang pakar psikologi Doktor Fauziah Ad-Dabbus yang amat popular di Kuwait pernah menulis mengenai rahsia-rahsia doa seorang ibu jika setiap malam dia mendoakan anak-anaknya, dan ternyata kesan dari tulisannya itu telah mengubah jalan hidup ramai orang. Alhamdulillah.

” Aku bersumpah demi Allah.,wahai setiap ibu, agar jangan tidur pada setiap malam sebelum engkau memohon pertolongan Allah SWT dan mengkhabariNya bahwa engkau redha atas anak-anakmu seredha-redhanya,dan aku bersumpah demi Allah,agar Engkau tidak menghijab/menghalangi RedhaNya kepada anak-anakmu.

Dan aku memintamu wahai para ibu agar jangan engkau tidur setiap malam sebelum engkau angkat kedua tanganmu sambil menyebut satu persatu nama anak-anakmu dan mengkhabarkan kepadaNya bahwa engkau redha atas mereka masing-masing. ”

Doanya:

Ya Allah aku bersaksi kepadaMu bahwa aku redha kepada anak-anakku (Sebutkan nama-nama mereka satu persatu) dengan redha dan sempurna. Maka turunkan Ya Allah keredhaanMu kepada mereka demi redhaku kepada mereka.*

Oleh kerana beratnya kehidupan sehari-hari seringkali seorang ibu melupakan doa untuk anak-anaknya, sering juga dia menganggap bahwa pusat-pusat bimbingan psikologi adalah jalan lebih baik untuk perkembangan anak-anaknya.

Rugilah Seorang Ibu Jika Tidak Mendoakan Anak Di Setiap Malam Sebelum Tidur.

Padahal, justeru doa seorang ibu itu adalah sebenarnya jalan tersingkat untuk mencapai kebahagiaan anak-anak di dunia dan akhirat In Shaa’ Allah

Seperti mulianya taraf seorang ibu, begitulah juga mulianya doa mereka di sisi Allah SWT. Allah telah meletakkan seseorang ibu di peringkat yang paling tinggi doanya untuk dimakbulkan. Disebabkan itulah reda dan restu dari ibu sangat penting dalam kehidupan anak-anak. Lantaran doa mereka yang tidak berhijab dengan Allah SWT itu akan memberi kemuliaan kepada anak-anak mereka kelak. Kesimpulannya mustajbnya doa seorang ibu. kita sebagai Anak perlu taat kepada ibu. kerana doa seorang ibu tiada hijabnya. sayangi ibuayah anda.


Jom Bantu Share Artikel Ini
×